Keko kesä 350Kesäloma ja grilliherkut kutsuvat. Tuntuuko, että kesällä vyötärö levenee ja liikunta jää vähemmälle? Ota käyttöösi Keko-kursseilla käytettävä liikunta- ja herkkukalenteri muistuttamaan itseäsi terveellisistä elämäntavoista.
Herkku-kävelytaulukko (pdf)
Tähän taulukkoon voit merkata kunkin päivän kohdalle raksin käytyäsi lenkillä tai pyöräilemässä – tai sovella taulukkoa ja muuta siihen itsellesi mieluisat urheilulajit. Tärkeintä ei ole laji, vaan se, että liikut säännöllisesti! Suositeltava päivittäinen askelmäärä on 10 000. Kuinka usein saat tämän täyteen? Jos sinulla on askelmittari tai askelmittarisovellus kännykässäsi, voit kirjata myös päivittäiset askelmääräsi kalenteriin ylös. Näin näet yhdellä silmäyksellä vaikka koko kuukauden askelmäärät.

Lisäksi katso, kuinka monta raksia tulee herkkukalenteriin kuukauden ajalta? Muista, älä petä itseäsi; pelkästään karkit ja makeiset eivät kuulu herkkuihin, vaan toisille ne voivat olla esimerkiksi makkaraa, olutta, siideriä, pizzaa, sipsiä yms. Merkitse siis aina raksi sen päivän kohdalle, kun olet syönyt jotain herkkua, oli se sitten makeaa tai suolaista.

Voit haastaa tämän kalenterin avulla itsesi lisäksi myös ystäväsi tai perheenjäsenesi. Katsokaa viikoittain yhdessä, minkä verran liikuntaa on tullut harrastettua ja minkä verran herkkuja on syöty. Kenen kalenteri näyttää parhaalta?

Liikunnallista kesää ja nautitaan terveellisistä kesän antimista!  

Keko sauvat 536